lördag 21 december 2013

JULLOV

Nu har vi fått ta lov äntligen! Hoppas att allas jul kommer att vara fylld med god mat, presenter och familj/vänner! Dock har jag lite svårt att få en äkta julkänsla när temperaturen helt plötsligt har stigit från minugrader och snö till 20 plusgrader... WHAAT? vad hände där??
Vår skola hade ingen julavslutning eller någonting vilket jag tyckte var lite tråkigt. Dock var det en liten extra mysig stämning på morgonen när vi kom in i skolan och skolorkestern spelade julmusik. Förutom det så hade vi skola precis som vanligt. Eleverna spexade till det lite extra med Hidious Christmas Sweater Theme då de som ville (och visste om det vilket jag inte gjorde) skulle ha på sig en fruktansvärd jul tröja, och folk gick verkligen in för det haha! Priset för värsta tröjan går nog till vår student aid (en elev som hjälper har valt att vara med en lärare och hjälpa till istället för en lektion) som hade gjort sin själv - en röd långarmad tröja med julglitter och julkulor. Han såg ut som en julgran haha!

Vi hade ingen direkt julavslutning i skolan, men min avslutning fick bli efter skolan istället då vi tillsammans med kören åkte till en gammal men vacker kyrka ca 50 minuter bort och lyssnade på en annan kör sjunga. Det var helt underbart!! De hade ljuseffekter i taket och deras röster var helt magiska. Jag kan ärligt erkänna att några tårar föll ner för mina kinder. Det var så vackert, åh jag tappade räkningen av hur många gången jag fick gåshud. Jag tyckte det var så roligt och typiskt amerikanskt då trots att konserten endast var ca en timme så la de in en paus och delade ut kakor till publiken innan de fortsatte. De förstörde känslan lite men hur som helst så var det en riktigt bra konsert.

Innan vi åkte hem igen samlades alla i ett rum där det serverades lätt mat! På vägen hem var alla mätta och belåtna, chauffören satte på en film "Home alone" och jag tror nästan alla somnade. Inte konstigt för klockan var ganska mycket, vi kom inte tillbaka förrän vid 12.

Ha en underbar jul allihopa! Visa era nära och kära hur mycket de betyder för er och var tacksam över det ni har! :)

Vänster: Cory, Miah & Sam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar