måndag 9 december 2013

Snö ger oss ledighet

Igår började det snöa när vi var påväg hem från Baltimore och när vi kom hem hade redan ca 1 centimeter fallit. Amanda kom hit, super exalterad över snön, och så även Tj. De drog ut mig och Chante för att leka i snön. Vi gick över till Jack för att dra ut honom i snön en stund också. Hans mamma gjorde varm choklad med mini-marshmellows. Efter vi hade druckit upp vår choklad sprang vi ut och lekte i snön. Jag kände mig som ett barn igen! Vi hade snöbollskrig, rullade ner för en backe, gjorde snöänglar och bara fånade runt!Vi var ute i ca 45 min innan vi var tvugna att gå hem igen då jack var tvungen att gå till jobbet.

Det hade snöat ca 2 centimeter och det var lugnt nederbörd när jag, chante, amanda, kyle och tj kom hem och vi fick meddelande från skolan där det stog att skolan var inställd imorgon. WHAAAT för lite snö? haha i Sverige går man nästan till skolan även i snöstorm. Men en extra dag att var ledig på är verkligen ingenting man klagar över. Vi åkte och hämtade en kompis till chante som heter Jake och vi alla gick ner i källaren och hängde. När kvällen närmade sig beställde vi pizza och spelade guitare hero, mario, just dance och kollade film. Tror dock att det var någonting i den där pizzan för jag hade så ont i magen efter det!! Eller så kan det helt enkelt vara att jag ätit ovanligt onyttigt det senaste och pizza på det var droppen för min stackars mage. Jag får se till att vara lite snällare mot min mage hädanefter och kanske inte äta den där extra snacks biten.

Våra kära vänner gick hem runt 1 och amanda sov över. Nu är det Måndag morgon - ingen skola - och jag, amanda och chante ligger nu i min säng. Vi ska snart dra iväg till Dunkin Donuts för att köpa frukost. Dock inte jag som ska köpa mig en protein shake från Middletown Nutrition. Sedan får vi se vad dagen för oss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar