fredag 13 december 2013

Field trip, Auditions & Field trip

Torsdag:Jag gick raka vägen till kör salen när jag kom till skolan där alla väntade på att få åka iväg på en Field trip. Vi åkte iväg med buss till två olika mellanstadie skolor och sjöng våra julsånger och vi var tvugna att vara klädda i jultema kläder. Det kändes bra att åka på den field tripen för att få en liten extra träning innan konserten nästa vecka. Vi kom tillbaka i tid till 3rd period (3:e lektionen) och gick till resternade klasser som vanligt. När skolan var slut var det dags för auditions inför skol musikalen som kommer att vara "Guys and Dolls" . Idag var dans auditions och för de som vill är acting and singing nästa vecka. Vi dansade i grupper av fem och läraren lärde oss snabbt en dans som vi skulle dansa inför juryn och vi fick 5 minuter på oss att öva. Vår grupp var först. Man fick två gånger på sig och jag tycker att första gången gick bäst. Det var verkligen en svår dans med stepp-dans i en del av dansen, och låt mig säga detta... jag kan INTE steppa. Beroende på hur duktig man var på att dansa kommer man bli placerad i antingen grupp 1, 2 eller 3 där 1 är de bästa dansarna. Hur som helst så kommer alla som går på auditions få vara med vilket är bra. Jag bryr mig inte så mycket över i vilken placering jag får, jag tyckte bara det var så förbaskat roligt så jag ville dansa en extra gång under auditions haha! men det fick vi såklart inte.

Jag och Amanda åkte hem till henne tillsammans med Kyle och Tj när vi var klara och efter vi vart på Dunkin Donuts och köpt varm choklad i detta kalla väder. Vi var där i några timmar och sedan var grabbarna hungriga så vi åkte till Mc Donalds.. usch. hatar. Mc Donalds. Tj köpte en glass och jag frågade om jag kunde få smaka. BIG MISTAKE TJ! jag tryckte upp glassen i hans ansikte lite busigt och helt plötsligt hade alla 4 glass krig och vi hade glass överallt på oss. Vi skrattade och skrattade, åh vad kul det var haha! Men såklart var vi tvugna att lugna ner oss och städa upp efter oss. Inte kan vi bete oss hur som helst. Men kul var det!

Fredag:
Filed trip igen! Dock var det med International Club idag. Vi samlades nästan direkt när skolan började och åkte till den historiska staden Newcastle. När vi kom fram gick vi till ett mysigt litet café och köpte oss frukost i form av kaffe och en bagel. Sedan var det dags för våra fyra guidade turer. Första turen var i tingshuset, sedan ett av stadens äldsta hus, ett av de tyska husen som var byggt i staden då den tyska kulturen har inspirerat mycket i staden och sedan ett annat hus som var besökt av George Washington. Tydligen var denna stadens och en annan stads (Wilmington) bosättare Svenskar och tyskar vilket har påverkat Newcastles kultur och utveckling. Mycket av stadens historia tillhör svensk historia vilket jag tyckte var coolt, något som jag inte tidigare visste. De berättade också om att staten Delaware var en slavstad och så även de stater till vänster om oss på ett led medan staterna över oss som Pensylvania var fria från slaveri. Detta ledde till att Delaware hade många hemliga grupper som försökte gömma och hjälpa slavar på flykt upp till Pensylvania. Något som var riktigt coolt är att den väg som de var tvugna att smyga på med vagnar fulla av slavar låg precis under vår huvud korridor i skolan. Hur coolt är inte det? Varje dag när vi går i korridoren går vi på samma väg som många frihetskämpar gjorde när de riskerade sina liv för att befria slavar. Med andra ord har det varit en väldigt intressant dag.

Vi kom tillbaka hem runt samma tid som skolan slutade så jag åkte med amanda hem. Vi var båda så trötta så vi somnade i soffan och vaknade av att Kyle knackade på dörren. Det är hans födelsedag idag, 18 hela år, så han kom in och vi gav honom våra presenter. Jag hade köpt honom två present kort, ett från Gamestop och ett från Chicka Filla. Amanda gav honom en mössa (han älskar mössor) en tröja, ett present kort från en klädaffär som kallas Tilly's och godis. GRATTIS KYLE!
Efter ett tag var vi tvugna att åka hem, Kyle skulle ut på middag med sin mamma och nu är jag hemma... vet inte riktigt vad jag ska göra? Väntar på att Chante ska komma hem från gallerian så hon kan ta ut mig på middag - SVÄLTER IHJÄL AV HUNGER!!


                                                                           torsdag


                                                                          fredag
vänster: Gam (utbytesstudent från thailand) och Yukino (från Japan)
I historiskt tingshus
Amanda & Erin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar