tisdag 3 december 2013

Julgranen i huset - Julen är här

LördagUnder helgen fick vi alla en liten extra jul känsla då vi åkte för att köpa julgranen. Jag åkte tillsammans med min mamma, (värd) moster, min (värd) brors dotter och två andra barn till en vän till familjen som också ville följa med. Det finns ett ställe där man kan handla allt man behöver till jul. Vi valde ut vår julgran först av allt bland alla miljoners miljader (kändes det som i alla fall) och hittade tillslut den perfekta. Vi gick sedan runt resten av tiden och bara beundrade allt som fanns i butiken samtidigt som vi nynnade med till jullåtarna.
  När vi kom hem igen åkte jag hem till Amanda på kvällen. Hon satt barnvakt åt hennes grannar så jag hjälpte henne med det. Även Tj var där. Jag hade med mig snacks och vi satt i källaren och kollade på film och då och då gick amanda upp för att titta till barnen men de kunde mestadels ta hand om sig själva. Den ena är runt 7 år och den andra är mentalt handikappad så de gör inte så mycket väsen av sig. Efter en stund kom även Kyle. Vi 4 har umgåtts nästan varje dag det senaste haha! Älskar att umgås med dessa knäppa människor. Han kom senare för han hade vart på den sista fotbolls matchen, den match som var avgörande för vilken skola som skulle bli statens bästa. Otippat nog förlorade vi... Men det är inte så dåligt att vara andra bäst i staten, särskilt inte när de vart den bästa i 4 år. Vi räknade ner till min födelsedag under tiden vi kollade på film...5....4....3....2.....1....0.

Kayla, min brors-dotter (13 år)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar