fredag 6 december 2013

Min dag

Så jag tänkte berätta lite om hur kvällen utvecklade sig med field tripen och chantes movienight.

Efter en ca 30 minuters bussresa var vi framme i Wilmington, Bantwyn, där en country-club väntade på att vi skulle sjunga. Det var ett jätte stort glamoröst hus vi kom in i och människor inne i matsalen hade buffé. Vi övade lite snabbt innan vi ställde upp oss i trappan som var placerad precis efter man kom in genom huvud entrén. Det var lite som i filmen Mary Poppins, om ni har sett den filmen, då barnen står i trappan och sjunger. När människor kom in genom entrén stod vi och "välkomnade" dem med ljuvlig julmusik. Inte för att skryta men vi låter verkligen jätte bra! Vi körde igenom våra dussin låtar och hade sedan paus. Vi blev serverade goda fint prydda kalkon/bacon/skinka/tomat mackor och sedan var det dags att köra våran andra omgång av sånger. Vi var där i cirka 3 timmar innan bussen tog oss tillbaka till Middletown igen och vi kom hem runt 9.

Tj kom och hämtade mig, Amanda och Catie och körde hem oss till vårt hus där chante hade vänner över. Kyle, Justice, Cody, Sadiche och en snubbe som hette Tyree som kom lite senare och som jag varken träffat eller hört talas om tidigare. Vi skulle spelat Just Dance men teven var sönder, så vi fick bära ner min tv som jag har på mitt rum istället och koppla in hela systemet och då sattes Guitare Hero på istället. Pizzan var såklart inkluderad i denna kväll men jag han duscha och borsta tänderna innan den kom så det blev ingen mat för mig. Vilket jag dock ångrar för nu kurrar min mage som en fisk bubblar. Folket gick hem runt 1 och jag gick direkt till sängs. Imorgon kommer bli en sån rolig dag med resa till Baltimore, få träffa mina yfu vänner igen, akvarium, jul middag, julklapps spelet, övernattning och sedan möjligtvis manikyr på söndag. Wiieee!

Amanda, Catie & Cory

Chante & Cody

Amanda & Kyle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar