tisdag 3 december 2013

MY TIME TO TURN 18 !!!

BAM! Min 18-års dag var äntligen kommen, 2013-12-01. Inte kunde jag för bara två år sedan ana att jag skulle fira min 18-års dag i U.S.A. Helt sjukt! Hade jag varit hemma hade jag antagligen vart ute på krogen vid 12 slaget men att vara här och fira med de underbara människor som står mig nära här är precis lika bra!

Som jag skrev i det förra inlägget så var jag tillsammans med Amanda och Tj vid tolvslaget. Kyle den ungen var tvungen att sticka precis innan för han fick inte vara ute längre. Amandas tid som barnvakt tog slut så vi gick hem till henne en snabbis. Båda två av dem hade köpt presenter till mig, så söta är dem! Av Amanda fick jag en grå/svart slags hoodie tröja (swag på den), ett jätte fint halsband som jag nu bär varje dag och armband. Av Tj fick jag en grå cardigan som jag älskar och nya skor som kallas vans och är populära här. Jag har gått runt i mina utslitna converse och han tyckte jag behövde nya "kicks" haha!
Jag måste vara hemma kl 02.00 så vi stannade inte mycket längre. Jag gick och la mig direkt när jag kom hem.

Nästa morgon vaknade jag upp hyfsat tidigt så jag steg upp, tog en dusch, strök mina kläder och bara strosade runt då jag var den enda som var vaken. Helt plötsligt kommer min mamma upp och går förbi mig, stannar och bara stirrar på mig och säger "är du redan vaken? grattis på födelsedagen!" och går igen. Jag hör att folk börjar viska och tänker "humm detta var konstigt". Strax kommer hela tjocka familjen (mamma, pappa, syster, moster, mormor, kusiner och brorsdotter) springandes mot mig händerna fulla med presenter och börjar sjunga - "happy birthday to you...."
Jag bara började skratta för hela situationen var så rolig - jag hade en stor handduk på huvudet, är helt osminkad och står och håller i ett strykjärn när jag blev överraskad.

Bland deras presenter var även två stora paket från Sverige som mina föräldrar och mormor och morfar skickat. Blev så himla glad - tack så mycket! Här kommer en lista på vad jag fick av alla:

Svenska föräldrar:
två Helen Sjöholm skivor, ett armband, filmen "så som i himlen", ett skärp med nitar.
Svenska mormor/morfar: En jätte mysig rosa halsduk.
Värdföräldrar: Presentkort på en av mina favorit butiker, Tillys.
Syster Chante: Victorias secret body spray : Pure Seduction
Värd moster & mormor: Två halsband
Brorsdotter:
Finger vantar (som jag i hemlighet önskat mig haha!)

Är jätte tacksam för allt!

Efter frukost gjorde Kayla (brorsdotter) mig lite extra fin eftersom det var min födelsedag och målade mina naglar. Vi gick sedan ner i källan och spelade Just DAnce på vårt Wii. När vi var mitt uppe i spelet kommer min pappa ner och säger att det är några som kommit för att hämta mig. Jag går upp och där står Amanda och Tj i dörren som har kommit för att kidnappa mig. De ville överraska mig med att åka till ett cupcake ställe för att köpa cupcakes. Vi åkte först till Dunkin Donuts för att köpa kaffe och vänta på Kyle och drar sedan vidare till cupcake stället. Väl där inser vi att stället är stängt... haha men det var en fin tanke! Istället åkte vi hem till Kyle en stund och umgicks innan de lämnade av mig igen. När jag stiger in genom dörren är julpyntet igång med julmusik på högsta volym. Hela familjen sitter och tittar på när min mamma och chante dekorerar granen. Jag slänger mig direkt in och hjälper till! Nu liknar det verkligen jul här hemma!

Sista aktiviteten på min födelsedag var något som jag verkligen hade önskat mig - äta middag på Red Lobster. Släkten återvände till New York så det var bara mina föräldrar, chante, en vän till familjen och hennes dotter som åkte på middag. Jag beställde Krabb-ben med majs och potatis. SÅ.. GOTT.. oh herre gud det vattnades i munnen på mig! Sedan var det dags för jordgubbstårtan, och såklart sjöng hela resturangen för mig haha!

Har haft en super bra födelsedag och jag är så tacksam för allt! Nu väntar vuxenlivet och allt vad det nu innebär, woop woop!







Såhär kan det se ut när man blir kidnappad haha








Special meddelande till Isabella Ahl: Endast för dig darling, hoppas du är nöjd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar