tisdag 24 december 2013

Gaylord hotel i Maryland

Hejsan Hoppsan! ledsen att jag inte skrivit så mycket de senaste dagarna under juletid och allt men jag har knappt varit hemma.

I söndags drog familjen iväg till ett fancy hotel i Maryland (granndelstaten) för att ha familjetid såhär innan jul. Vi lämnade av hunden på ett hundhotel och hamnade efter ca 2 timmars bilresa vid vår destination - hotel Gaylord. Japp.. jag skojar inte, namnet på hotellet heter Gaylord. Vi frågade oss många gånger vem personen är som kom på detta namn och skulle gärna vilja möta denna människa.
Jackie och hennes dotter Jannett (10 år) som är nära vänner till familjen hängde på.

Det var en mega stort hotel och riktigt snyggt. Det kändes liksom inte att vi var på hotel när vi var där utan mer som en liten stad inomhus med lägenheter. Det fanns resturanger, shoppar, små karuseller och träd och till och med en bäck med bro. På utsidan var ett stort skjul och gick man in var det en is-värld. Det var minus 20 grader celsius och byggt av 2 miljoner pound is (vet inte hur mycket detta motsvarar svenskt system). Men det var riktigt coolt, det fanns även en rushkana av is som jag, Chante och moder testade på haha!

Vi käkade middag inne på hotelet på en resturang som hade italiensk buffé. Mitt i middagen startade en julshow då de tände den stora julgranen som hängde ner från taket så vi avbröt middagen och sprang bort för att titta. Det kom "snö" från taket medan det var en ljusshow med julgranen. Himla häftigt! Mätta och belåtna gick vi sedan ut för att gå runt och titta lite i staden som var upplyst i julanda. Det är så himla fint med alla ljus runt juletid, jag älskar det!

Varje gång jag och min svenska familj sover på hotell så släcker vi ner rummet, ser till att det är tyst överallt och ställer klockan för att hinna upp och göra någon aktivitet dagen efter. Min amerikanska familj är lite annorlunda. Det var inte många timmars sömn jag fick då min pappa somnade i en stol med öppna gardiner så rummet lystes upp trots att det var natt, teven var på på hög volym och alla snarkar högljutt i takt! Och jag bara ligger och tittar på Chante som ligger bredvid mig i djup sömn. Haha men jag kan inte låta bli att på nåt sätt älska deras charm min kära familj har. Dagen efter stiger vi upp ganska sent, runt 11, gör oss iordning och lämnar det underbartg fina hotellet. På hemvägen stannar vi på IHOP, International House Of Pancakes, för att äta frukost. Det var första gången jag käkat där men har flera gånger bett om att käka där då det är något som endast finns i USA. De serverar amerikanska pannkakor men de har annat också. Gott var det i alla fall!

När vi kommit hem igen efter en jätte härlig helg med familjen går jag och Chante över till Jack och Ryans hus där resten av våra vänner är. Vi kollar på film, spelar tevespel och Amanda dansar framför teven som vanligt medan alla andra sitter i soffan och bara skrattar åt hennes knäppa dance-moves. Knäppo unge är hon haha!


Hotelet från utsidan







Är det konstigt att vara glad över att få en tillsägelse/bli skälld på? Idag var första gången som mina föräldrar varit sura på mig då jag och Amanda kom hem alldeles för sent efter att vi varit hos Jack och Ryan. Det kanske är konstigt men jag är glad att de satte mig tillrätta för då känns det som att de ser mig som en i familjen. Dock är det något som jag inte kommer göra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar