söndag 15 december 2013

Christmas shopping

Igår åkte jag, Chante och Tj iväg till gallerian - äntligen! Jag började känna stressen av att inte ha inhandlat en enda julklapp ännu, men igår fick jag det mesta gjort. Det verkade som att alla gjorde sin julhandling igår också för det var helt packat i varje affär och fullt med stackars stressad personal som irrar runt i butikerna. Tack gode gud över att det är billigare här än i Sverige, för redan under en timme i Sverige har tusenlappar gått. Jag köpte massvis med julklappar till olika människor och fick många presenter för endast ca 1000 kr.

När vi kom hem var det nästan kvällen och våra föräldrar åkte på jul-party till min mammas jobb. Jag och Chante åkte därför till BWW (Buffalo Wild Wings) för att käka middag. Första gången för mig! Deras speciallité är friterade kyckling vingar men de har massa annat också, dock mest med kyckling eller tex hamburgare. Jag trodde att det skulle vara som en vanlig snabbmatskedja som Mc Donalds men det visade sig vara en sport-bar vilket förvånade mig. Men det är kul att jag fortfarande testar på nytt efter 4 månader i kära Middletown.

Idag gick jag upp och bara kände suget efter pannkakor som jag inte ätit på länge. Så jag gjorde ett berg med amerikanska pannkakor till mig och resten av familjen. MUMS! Senare under dagen ska familjen på Christmas party med Chante's dans. De ska ha en liten mini uppvisning och antagligen kommer det säkert bli något gott att äta och lite mingel. Sen måste jag plugga inför vårt sista Biologitest innan terminsavslutningen. Inte klokt att terminen snart är slut. Det betyder att jag bara har en termin kvar sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar