tisdag 31 december 2013

Shopping, Middag och Julshow i New York

I måndags drog jag, Chante och madre till New York för en mor och döttrar dag. Min mamma hade köpt biljetter till en julshow som skulle börja kl 8 pm. Vi lämnade huset runt 12 i spöregn. Jag höll på att somna i bilen när jag helt plötsligt insåg någonting och satte mig spikrak upp och ropade ut "DAMIT I forgot my camera!!" Förlåt mamma jag hade lagt fram den men det var så stressigt när vi skulle iväg så jag glömde den... Vet att du ville att jag skulle ta fina bilder.

Vi hade planerat att gå runt i New York och andas in julandan och se alla fina dekorationer men det slutade med att vi sprang runt i olika affärer för att hitta det billigaste paraplyet möjligt. När vi väl hittade det och vi gick ut från affären så hade det slutat regna.. haha typiskt! Något bra kom dock från regnandet. Vi gick in i Macys och både jag och Chante köpte oss varsitt par skor! Hon köpte världens snyggaste, glittriga klackskor och jag ett par höga bruna bots.

Det var dags för middag så vi gick till ett ställe på Times Square som kallas Dallas BBQ. De hade jätte goda drinkar och jag beställde Pina colada (virgin) och cheeseburgare. Så gott! Vi hade det jätte trevligt där tillsammans och helt plötsligt mitt i allt var vi tvugna att gå för att hinna till showen som höll hus i Radio City.
Vår familj kommer alltid i sista stund eller försent. Vi fick småjogga till byggnaden och direkt när vi satte oss ner på våra platser började showen. Snacka om tajming!

Showen var jätte bra! Det var en julshow, mer av en musikal, med olika sorters danser, mini berättelser, 3D upplevelse, tomtesagor och sånger. Helt underbart bra var den. Och det var 4 våningar fullpackade med folk.

Efter showen när vi gick till bilen stannade vi vid den stora julgranen på Rockafella Center. Såhär efter jul var granen lite smårutten men det var jätte vackert ändå med alla ljus. Vi tog ett fint kort framför granen som en man printade ut till oss. Vi tog två kort så jag kunde köpa en och familjen en.

Innan vi åkte hem stannade vi till på hamburge resturangen White Castle som tydligen varit densamma sen 60-talet då det var populärt! Familjen köper med sig de hem varje gång de varit i NY för de finns inte i Middletown, och de är så goda! Dock får man gaser av att äta dessa hamburgare..... TOTALLY WORTH IT!

Efter en jätte härlig dag åkte vi hem igen. Mätta och belåtna somnade vi i bilen som små barn. Myspys!






Kommer ut från White Castle och där står Herbie!! TA KORT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar